
Moscow court orders Google to
pay staggering fine of $20
decillion for blocking Russian
media on YouTube

Image not found or type unknown



Google logo is seen on a smartphone in front of RT and Sputnik logo in this illustration.
 (Reuters photo)

Moscow, November 1 (RHC)-- A court in Moscow has demanded that Google pay US$20 decillion for
blocking a large number of Russian TV channels and media outlets on YouTube, according to multiple
reports.

The staggering fine of $20 decillion, which is 20 with 33 zeros attached, is “symbolic” and intended to
push the company to rectify the issues it has with them, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said on
Thursday.

The Moscow Arbitration Court imposed the fine after 17 of Russia's TV channels and media platforms
were blocked from YouTube, which Google owns.  The fine is supposed to make the American company
“pay attention” to the problem and fix it, Peskov said.

“This is a specifically formulated sum, I actually can’t even pronounce this figure, but it is rather filled with
symbolism,” he said, explaining that Google “should not limit the actions of our broadcasters on a whim.”

"The company should not restrict our broadcasters on their platform. This should be a reason for the
Google leadership to pay attention to this and improve the situation,” he said.

The colossal figure stems from a series of lawsuits filed against Google by 17 Russian broadcasters
which said the tech giant unlawfully blocked content and took down their YouTube channels.

The channels were blocked after Russia and Ukraine conflict escalated in February 2022.  In October
2022, the Moscow Arbitration Court ordered Google to restore YouTube access to the blocked Russian
channels, placing a compounding penalty of 100,000 rubles per day ($1,028) for non-compliance on the
company.

According to the court’s ruling, the penalty doubles every week. With no cap imposed on the fine, it has
now reached the $20.6 billion mark and is set to grow even further, according to RT.

The dispute between Google and Russian broadcasters began in 2020, when the American company
took down the YouTube channels of Tsargrad TV and RIA news agency, citing US sanctions against their
owners.

Dozens of other news channels were blocked on the platform, including those of RT and Sputnik, after the
conflict between Moscow and Kiev escalated in February 2022.

https://www.radiohc.cu/en/noticias/internacionales/368790-moscow-court-orders-google-to-pay-staggering-
fine-of-20-decillion-for-blocking-russian-media-on-youtube

https://www.radiohc.cu/en/noticias/internacionales/368790-moscow-court-orders-google-to-pay-staggering-fine-of-20-decillion-for-blocking-russian-media-on-youtube
https://www.radiohc.cu/en/noticias/internacionales/368790-moscow-court-orders-google-to-pay-staggering-fine-of-20-decillion-for-blocking-russian-media-on-youtube


Radio Habana Cuba


